رئیس کمیسیون عمران گفت: در تلاشیم تا مجوز دولت برای خرید هواپیما‌های ایرباس و بوئینگ را پیش از پایان اعتبار آن، به بخش‌خصوصی واگذار کنیم.

فروش سوخو روسی مورد استقبال ایران قرار نگرفت/راه‌حل مجلس برای خرید ایرباس و بوئینگ پیش از پایان مجوز دو سالهمحمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در تلاشیم تا مجوز دولت برای خرید هواپیماهای ایرباس و بوئینگ را پیش از پایان اعتبار دو ساله آن به بخش خصوصی واگذار کنیم، گفت: دولت به دلیل نداشتن بودجه توان خرید هواپیماهای سفارش داده را ندارد.

وی ادامه داد: دولت قرارداد خرید هواپیما از شرکت‌های بوئینگ و ایرباس را برای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منعقد کرده است، اما ایران ایر حتی برای حقوق خودش 20 میلیارد تومان از جایی دیگر قرض کرده است، لذا آنها پولی برای خرید هواپیما ندارند.

نماینده مردم جهرم تصریح کرد: پیش از این دولت قرار بود از طریق فاینانس این هواپیماها را به کشور وارد کند که اکنون این موضوع امکانپذیر نیست، براین اساس تلاش داریم تا بخش خصوصی را به کمک دولت برای خرید این هواپیماها بیاوریم.

رضایی‌کوچی همچنین با اشاره به نمایش سوخو سوپرجت 100 روسی در ایران برای فروش هم گفت: شرکت‌های خصوصی با بازدید از این هواپیما مذاکراتی را با مسئولان این شرکت داشتند، اما چندان مورد استقبالشان قرار نگرفت.

نماینده مردم جهرم تأکید کرد: آنها مذاکراتی بر روی قیمت، ایمنی و سازگاری این هواپیما با شرایط اقلیمی ایران انجام دادند، که در مجموع سوخو روسی چندان مورد رضایت بخش خصوصی قرار نگرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Kuwait
ناشناس
۰۳:۳۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
چون با ناوگان هوای نو درآمد بیشتری برای کشور دارد و تضمین جان مردم میشود
Kuwait
ناشناس
۰۳:۲۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
باید ناوگان هوایی نو باشد
Kuwait
ناشناس
۰۳:۲۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
باید ناوگان هوایی نو باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
بخاطر حفظ جان مردم ایرباس و بوئینگ قدیمی خریداری نشه
Iran (Islamic Republic of)
هانی
۱۹:۰۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
فقط خواهشا هواپیماهای استاندارد و جدید بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
چرا مگه چه ایرادی داشت!
آخرین اخبار